آموزش بهترین هشتگ گذاری برای پست های اینستاگرام
هشتگ ها ابزارهای بسیار قدرتمند و کاربردی هستند که در شبکه های اجتماعی برای طبقه بندی مطالب مورد استفاده قرار می گیرند و افراد می توانند از طریق آن ها سریع تر به مطلب دلخواه خود برسند به عنوان مثال شخصی که به دنبال پست های مرتبط با حیات وحش است می تواند با و افراد می توانند از طریق آن ها سریع تر به مطلب دلخواه خود برسند به عنوان مثال شخصی که به دنبال پست های مرتبط با حیات وحش است می تواند با #حیات_وحش یا #wildlife به راحتی و سریع به پست های این موضوع دسترسی پیدا کند.
هشتگ های برای ما چه کاربردی دارند ؟
هشتگ ها در واقع نوی تبلیغات رایگان برای ما هستند و باعث می شوند افرادی که فالوور ما نیستند ولی به موضوع پست های ما علاقمند هستند پست های ما را ببیند و ما را فالو کنند در واقع هشتگ یک راه رایگان برای تبلیغ و افزایش فالوور اینستاگرام است.
هشتگ برای پست های اینستاگرام همچنین سبب می شوند ربات های ینستاگرام راحت تر موضوع پست های ما را تشخیص دهند و به این صورت احتمال راهیابی به اکسپلور افراد علاقمند به موضوع پیج اینستاگرام ما افزایش پیدا می کند.
هشتگ ها می توانند برای ما به عنوان مشخص کننده هدف از پست باشند مثلا ما یک پستی را می گذاریم در انتهای آن از #فان استفاده می کنیم این بدین معنی است که از گذاشتن آن منظور خاصی نداشته ایم برای سرگرمی و شوخی آن پست را گذاشته ایم.
علاوه بر این،اینستاگرام طی چند سال اخیر قابلیت فالو کردن هشتگ ها را نیز اضافه کرده است ینی اگر هشتگ گذاری درست و هدفمند صورت بگیرد پست های ما می تواند به قسمت فید یا همان صفحه اصلی افرادی که آن ها را فالو کرده اند راه پیدا کند.
اینستاگرام پست ها را بر چه اساسی در هشتگ ها مرتب می کند ؟
اینستاگرام الگوریتم های خاصی دارد و چندین فاکتور را در مرتب کردن پست ها در نظر می گیرد از جمله : زمان انتشار پست ها،نرخ تعامل پست ها (لایک،کامنت،ریچ،ایمپرشن) ،میزان و نوع مخاطبان شما و خود هشتگ بستگی دارد.
اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام
1) از تعداد زیادی هشتگ زیر پست های خود استفاده نکنید.
اینستاگرام محدودیت 30 هشتگ برای هر پست را در نظر گرفته است ولی این دلیل نمی شود ما همیشه 30 هشتگ زیر پست های خود بگذاریم. تحقیق ها و بررسی های آماری نشان می دهند 8 الی 12 هشتگ مرتبط زیر هر پست بهترین نتیجه را می دهد.
استفاده از تعداد زیادی هشتگ اول از همه ظاهر پست را زشت می کند و پست حالت تمیزی نمی گیرد و دوم اینکه ممکن است باعث شادوبن یا محدود شدن شما شود و سوم اینکه توجه مخاطب پست را پرت می کند.
2) می توانید به جای کپشن در قسمت کامنت های پست برای هشت گذاری استفاده کنید.
قسمت کپشن پست میزان محدودی کاراکتر دارد و از سوی دیگر تقریبا مثل لباس پست شماست و نباید نامنظم و زشت باشد برای همین شما میتوانید کپشن خود را به شکل شیک و چند خطی بنویسید و هشتگ های خود را در کامنت های پست بگذارید.
3) از هشتگ های هدفمند استفاده کنید.
هشتگ های شما باید مرتبط با نوع پیج شما و همچنین محتوای پست شما باشد در غیر این صورت نه تنها فایده ای ندارد بلکه ضرر هم دارد و باعث شادوبن شدن شما می شود. بنابراین همواره از هشتگ های مرتبط و هدفمند استقاده کنید.
اینستاگرام در پست هایی که در قسمت هشتگ ها نمایش داده می شوند گزینه ای دارد که فردبیننده می تواند گزارش کند که این پست مرتبط با این هشتگ که در آن نمایش داده می شود نیست و این گزارش ها می تواند باعث اعمال محدودیت از طرف اینستاگرام برای کسی که از هشتگ نامرتبط استفاده کرده است به همین دلیل است که استفاده از هشتگ نامرتبط نه تنها سودی ندارد بلکه ضرر نیز دارد.
کلید طلایی:
بهترین روش انتخاب هشتگ های در اینستاگرام اینه که شما یک هشتگ را در قسمت جستجوی اینستاگرام بنویسید و اینستاگرام هشتگ های مرتبط با اون هشتگ و میزان استفاده ازشون رو به شما نمایش بده و شما از میان اونا هشتگ های مرتبط خودت رو انتخاب کنی.
می توانید از هشتگ هایی که رقیب هایتان و پیچ های موفق در زمینه کسب و کار شما استفاده می کنند نیز استفاده نمایید.
4) از هشتگ های کوتاه و ترکیبی استفاده کنید.
هرچه یک هشتگ کوتاه تر باشد احتمال جستجو شدن آن بیشتر است بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از هشتگ های کوتاه تر استفاده کنید.
همواره نباید از هشتگ های پرکاربرد استفاده نمود زیرا افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند و پست شما زیر تعداد زیادی پست دیگر دفن می شود. بهترین کار این است که از ترکیب چند هشتگ پرکاربرد و چند هشتگ تخصصی استقاده نمود.
5) برند سازی کنید.
اگر پیج شما مرتبط با کسب و کار شماست می توانید زیر پست های خود از هشتگ نام برند خود نیز استفاده کنید. کمترین مزیت این کار مرتب شدن و دسته بندی کسب و کار شما در یک هشتگ است که هرکسی که با کسب و کار شما آشنایی داشت بتواند با جستجوی یک کلمه به محتوای شما دسترسی پیدا کند.
6) از پست های قبلی خود درس بگیرید.
اگر پیج اینستاگرام خود را به حالت بیزینس پروفایل در بیاورید اینستاگرام آماری دقیق از میزان بازدید از طریق هشتگ ها به شما نمایش می دهد. شما می توانید از این امار و درس گرفتن از مقایسه آمار پست های مختلف به بهترین استراتژی و هشتگ های کسب و کار خود دست پیدا کنید.
مثلا در این تصوبر مشخص است که 454 نفر از طریق هشتگ این پست من را مشاهده کرده اند بنابراین استراتژی هشتگ گذاری این پست درست است.
7) در استفاده از هشتگ ها خلاقیت داشته باشید.
می توانید هشتگ ها را با ایموجی ها ترکیب کنید و همچنین می توانید با هشتگ ها برای خود کمپین بسازید و برندسازی کنید.
8) هشتگ ها قابل ویرایش هستند!!!!
شما می توانید پست های قبلی خود را که بدون هشتگ هستند یا اشتباه هشتگ گذاری شده اند را ویرایش کنید و آن ها را درست کنید همچنین برخی افراد می خواهند پست هایشان مرتب باشد برای این کار نیز می توانید هشتگ های پست های قدیمی و آرشیو خود را پاک کنید تا آن ها ظاهری مرتب تر داشته باشد و افرادی که پست های قدیمی شما را می بینند با پست هایی آراسته تر روبه رو شوند.