آیا افزایش ناگهانی فروش ممکن است؟

زیر آسمان خدا، هر چیزی ممکن است. افزایش ناگهانی فروش نیز ممکن است. اگر شما در گذشته به درستی عمل کرده باشید، افزایش ناگهانی فروش می تواند برای شما اتفاق بیفتد. اگر بذر صحیح را قبلا کاشته باشید، برداشت ممکن خواهد بود. افزایش ناگهانی فروش زمانی اتفاق خواهد افتاد، که افزایش ناگهانی تقاضا صورت گرفته باشد. به عنوان مثال هنگام بارندگی افزایش ناگهانی فروش چتر اتفاق می افتد. ما فروشندگان میبایستی به دنبال فروش اجناس و محصولات و یا خدماتی برویم که متقاضی فراوان و عرضه کننده اندک داشته باشد. هر چقدر متقاضی کمتر و عرضه کننده بیشتر باشد، اندازه ی بازار ما کوچکتر خواهد بود.

اگر بتوانیم وجه تمایزی برای خودمان نسبت به سایر فروشندگان ایجاد کنیم، و سرویس و خدمتی ارائه کنیم که از پسِ رقبای مان بر نیاید، و این وجه تمایز، رافع نیازهای متقاضیان فراوان باشد، می توانیم با افزایش ناگهانی فروش مواجه شویم. چیزی که مهمتر از افزایش ناگهانی فروش است، ثابت نگه داشتن فروش است. نباید افزایش فروش مقطعی باشد. میبایستی کاری کنیم که دائما تقاضا وجود داشته باشد. در یکی از فیلم های بسیار زیبای چارلی چاپلین، ایشان دوره گرد و نصاب شیشه است. پسرش با سنگ، شیشه ها را میشکند، ایشان با کمی تاخیر از محل شکسته شدن شیشه رد میشود، مشتری سریعا سفارش میدهد و چارلی چاپلین سریعا با مشتری دست به نقد مواجه میشود. چرا؟ زیرا به فوریت تقاضا ایجاد کرده است. شیشه منزل مردم شکسته و چارلی چاپلین شیشه بر است. و وقتی شما در معرض متقاضیان باشید، شما انتخاب ایشان خواهید بود.

دقیقا بعد از کرونا، مردم کشورم ایران، متقاضی خریداری کتابهای رازهای خوشبختی و پولدار شدن و ثروتمند شدن و شادی و… شدند. فروختن کتابهای رازهای خوشبختی به جماعتی که احساس میکنند بدبخت هستند یا حداقل اینکه خوشبخت نیستند، کار سختی نیست. مردم به سمت خریدن این کتابها میل و رغبت فراوانی یافته اند. پس شما می توانید دست روی فروش محصولاتی بگذارید که خواهان و متقاضی فراوان دارد، نه اینکه بخواهید مردم را به زور به سمت خرید محصولات خویش راغب کنید. بسیاری از فروشندگان غیر حرفه ای بدون توجه به نیاز و اندازه بازار، و تعداد متقاضیان و تعداد عرضه کنندگان دست به فروشندگی میزنند و در عجب هستند چرا فروش پایینی دارند. نمیتوان در فروش محصولی موفق بود که خواهان کمی دارد یا عرضه کننده فراوانی دارد. گاهی یک خریدار وجود دارد و صد فروشنده… در این شرایط فروش بسیار سخت است. من ترجیح میدهم در بازاری کار کنم که در آن یکصد خریدار وجود داشته باشد و فقط یک فروشنده و آن یک فروشنده من باشم و این بازار را خواهم یافت. (عاقبت جوینده یابنده بود)

افزایش ناگهانی فروش زمانی رخ میدهد که شما اصول فروشندگی و بازاریابی را به خوبی اجرا کرده باشید. فروشندگی این نیست که شما فقط بروید و دیگران را پرزنت کنید و اگر نه شنیدید سراغ دیگری بروید. هنر فروشندگی، هنر یافتن متقاضیان فراوان و فروش به ایشان است. اگر متقاضیان را بیابید و پیشنهادی رد نشدنی به آنها ارائه دهید، احتمال نهایی شدن فروش افزایش می یابد.

چه کار کنیم که افزایش ناگهانی فروش اتفاق بیفتد؟

افزایش ناگهانی فروش چیزی نیست که به خودی خود اتفاق بیفتد. اینکه شما ناگهان در کنکور قبول شوید، برای دیگران ناگهانی ست، برای شما امری عادی ست، چون میدانید که چقدر زحمت کشیدید. مجموعه زحمات شما در طولانی مدت موجبات کسب نتایج ناگهانی را فراهم می کند. شما ناگهان ثروتمند میشوید؟ خیر اینگونه نیست. دیگران ناگهان مطلع میشوند، شما میدانستید که ثروتمند میشوید، زیرا از اول تا انتهای ماجرا در طول مسیر حاضر بودید.

مجموعه زحمات بازاریابی و تلاشهای فروش شما نیز باعث میشود که فروش های ناگهانی رخ بدهد. واقعیت امر این است که هیچ نتیجه ای ناگهان رخ نمیدهد. افزایش ناگهانی فروش، ناگهان رخ نداده و نمیدهد. شاید در مقطع زمانی باران شدیدی ببارد و شما بتوانید ناگهان تمامی چترهای خود را بفروشید. اما پس از اینکه همه صاحب چتر شدند چه می کنید؟ ما دنبال افزایش ناگهانی فروش و فروکش کردن ناگهانی فروش نیستیم. ما دنبال روندی هستم که دائما تکرار شود و بتوانیم روی آن حساب کنیم و خودمان باعث و بانی رخ دادنش شویم. باریدن ناگهانی باران دست ما نیست، اما فروش چتر در مناطق بارانی که در آن دائما باران میبارد، دست خودمان است. اما نکته اینجاست که یا همه چتر دارند و یا اینکه ندارند و از رقبا خرید می کنند. پس افزایش فروش همین جوری و راحت و آسان نیست.

چرا به کلمه ” ناگهانی ” اشاره می کنم؟ زیرا گاهی تلاشهای ما به ظاهر ثمر نمیدهد. خبری از نتیجه نیست. تنها چیزی که وجود دارد تلاش است و تلاش است و تلاش… اما پس از اینکه به اندازه کافی درها را کوبیدیم و تلاش های مان مانند آب پشت سد قرار گرفت، نتایج بروز می کنند. مشتری های بزرگ قرارداد می بندند، پولهای فراوان به حساب مان واریز میشود، قبول میشویم و به دانشگاه میرویم، در رشته ورزشی محبوب مان به نتیجه میرسیم و مدال قهرمانی بدست می آوریم و موجب افتخار خودمان و کشورمان میشویم و… آنچه موجب تحقق نتایج مطلوب ناگهانی میشود، تلاش های بی وقفه ی ما در مسیر صحیح است. هر چقدر درست و اصولی تلاش کنیم، نتایجی که به دست می آوریم پایدارتر و مطلوب تر خواهد بود.

اقدامات گاهی به گاهی ما جواب نخواهد داد. تلاش های پیوسته ی ماست که موجب تولید نتیجه دلخواه که همان افزایش فروش و افزایش ناگهانی فروش است، میشود. به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای، شما باید هر روز بازاریابی کنید، هر روز مشتری یابی کنید، هر روز تبلیغ کنید، هر روز پرزنت کنید، هر روز کارهای درست را انجام دهید، هر روز از انجام کارهای غلط و بی ثمر دوری کنید، هر روز با مشتریان قدیمی در ارتباط باشید، هر روز خدمات پس از فروش ارائه دهید، هر روز خودتان را بسازید، هر روز ایمان تان را تقویت کنید و خلاصه اینکه هر روز کارهای درست را انجام دهید، ناگهان نتایج مطلوب از راه خواهند رسید.

عوامل موثر در افزایش ناگهانی فروش کدامند؟

  • شما به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای میبایستی عاشق محصولی که میفروشید و یا خدماتی که ارائه میکنید، باشید. افزایش ناگهانی فروش برای فروشندگانی که محصولاتی که میفروشند را دوست ندارند، رخ نخواهد داد. عشق شما به محصول تان موجب افزایش فروش تان خواهد شد.
  • تقاضا برای خرید محصول یا خدماتی که ارائه میکنید، می بایستی زیاد باشد. اگر عرضه فراوان و تقاضا بسیار کم باشد، ورشکستگی نزدیک است. اینکه شما محصول تان را دوست داشته باشید، لازم است اما کافی نیست، شرط لازم و کافی برای فروخته شدن محصولات این است که فروشنده و خریدار (عرضه کننده و متقاضی) محصول را دوست داشته باشند و آن را بخواهند. اگر هیچ خواستگاری وجود نداشته باشد، هیچ عروسی وجود نخواهد داشت.
  • محصولی را نفروشید که توان تولیدش را دارید، محصولی را تولید کنید که توان فروشش را داشته باشید. به زعم من، توانایی فروش از توانایی تولید مهم تر است. من ترجیح میدهم یک فروشنده عالی باشم، تا یک تولید کننده عالی!
  • بگردید متقاضیان مشتاق و علاقمند را بیابید. هستند کسانی که شدیدا به خدمات و محصولات شما احتیاج دارند. شما باید آنها را بتوانید بیابید (بازاریابی)، مسخره ترین کار ممکن تلاش برای پرزنت کردن تمام کسانی ست که در سر راه تان قرار گرفته اند. زیرا این به اتلاف وقت شما منجر میشود. من ترجیح میدهم 5 نفر را پرزنت کنم و بفروشم، تا اینکه 1000 نفر را پرزنت کنم و 5 فروش ثبت کنم. ترجیح میدهم تمام تیرهای من به هدف اصابت کند و این ممکن نیست مگر اینکه تیر را دقیقا به سمت هدف پرتاب کنم، آن هم با مهارت بسیار، نه با چشمان بسته و کاملا ناشیانه!!!
  • قطعا عوامل دیگری نیز وجود دارند که منجر به افزایش ناگهانی فروش می شوند. که در سایر فیلم ها به آنها اشاره خواهد شد.
5/5 - (1 امتیاز)