مشاوره تبلیغاتی, مقالات

افزایش بی سابقه ی فروش

افزایش بی سابقه در فروش

افزایش بی سابقه ی فروش

هر چیزی ممکن است. افزایش بی سابقه در فروش نیز ممکن است. مساله این است که ما نباید منتظر بنشینیم تا افزایش بی سابقه ی فروش به خودی خود و شانسی، رخ دهد و اتفاق بیفتد. هیچ اتفاق مثبتی به خودی خود رخ نمیدهد. ما علت هر پدیده ای هستیم. هر آنچه رخ میدهد و اتفاق می افتد اعم از افزایش بی سابقه در فروش، افزایش تقاضا، افزایش فروش و… همه و همه یک علت دارند، و علت آن، خود ما هستیم. عوامل بیرونی کمتر روی افزایش بی سابقه ی فروش تاثیر گذارند. اگر قرار باشد موفقیت ما ربط به عواملی غیر از خودمان داشته باشد، موفقیت یک پدیده ی شانسی و خارج از کنترل ما خواهد بود. در صورتی که اینطور نیست. ما ناخدای کشتی کسب و کار خویش هستیم و هر اتفاق مثبتی مانند افزایش فروش، افزایش مشتریان، افزایش بی سابقه ی فروش و… ربط مستقیم به خود ما و تلاش های مان دارد.

البته عوامل بیرونی میتوانند در موفقیت کسب و کار ما سهیم و دخیل باشند. اما شاید نهایتا 20% تاثیر گذار باشند. 80% مستقیم به خود ما ربط دارد. مخلص کلام اینکه کسب موفقیتی بزرگ در کسب و کار، مانند افزایش بی سابقه در فروش، امری اتفاقی نیست که به عواملی جز خود شما ربط داشته باشد. این امر چیزی ست که باید توسط خود شما رخ دهد. وقتی محصول تان عالی باشد، بازار تقاضا داشته باشد، کیفیت پرزنت و معرفی محصول تان عالی باشد، قیمت شما مناسب باشد، مشتریان راضی فراوان داشته باشید، خوشنام باشید و مشتی مدار و… به مرور زمان با افزایش مداوم مشتری و افزایش بی سابقه در فروش مواجه خواهید شد.

هر معلولی، علتی دارد. وضعیت امروز کسب و کار ما، ربط مستقیمی به علت دارد، یعنی خود ما. ما علت هر اتفاقی در زندگی خودمان هستیم. افزایش بی سابقه در فروش نیز، معلولی ست که علتش خود ما هستیم. اگر شیوه ی عملکرد بهترین برندهای برتر دنیا را ببینید و کاملا در نظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که موفقیت شان امری کاملا طبیعی ست. به خودتان خواهید گفت، اگر اینها جواب نگیرند پس چه کسی باید جواب بگیرد؟ افزایش بی سابقه در فروش برای بعضی از کسب و کارها که سالهاست اصولی کار می کنند، امری ست کاملا طبیعی و عادی. موفقیت این برندها چیز عجیب و غریبی نیست. زیرا بیش از موفقیت شان، زحمت کشیده اند.

بخوانید  بالاترین و بیشترین سود و بهره بانکی

افزایش بی سابقه ی فروش چگونه ممکن میشود؟

سوال خوب می تواند ما را به سمت جواب خوب هدایت کند. افزایش بی سابقه در فروش ممکن است، اگر و فقط اگر علت این افزایش را از قبل بدانیم و به آن عمل کنیم، تا برای مان رخ دهد. کافی ست علت شناسایی شود. اگر علت تغذیه گردد، سر و کله ی معلول و یا نتیجه پیدا می شود. ما نمیتوانیم بدون پرداختن به علت، به معلول دست یابیم. رسیدن به افزایش بی سابقه در فروش، علت دارد. ابتدا باید بدانیم چه عواملی می تواند منجر به رسیدن به منظور مورد نظر باشد. سپس اقدامات اساسی صورت گیرد. تلاش ناآگاهانه صرفا ما را خسته و دلزده می کند. تلاشی ارزشمند است که بتواند ما را به افزایش بی سابقه در فروش برساند.

همه جا گفته شده تلاش مهمترین عامل موفقیت است. مخصوصا در امر فروش این گفته کاملا صحت دارد و درست است. اما اگر بخواهم این جمله را تکمیل کنم باید بگویم که این تلاش آگاهانه است که میتواند ما را به سر منزل مقصودمان هدایت کند. باید بدانیم چه عواملی می تواند منجر به افزایش فروش مان شود. سپس به انجام همان موارد و عوامل بپردازیم تا اینکه بتوانیم به فروش حداکثری دست یابیم.

افزایش بی سابقه ی فروش

ممکن است محصول ما دقیقا شبیه دیگران باشد. همان خصوصیات را نیز داشته باشد. کیفیتش هم مانند کیفیت محصولات رقبا باشد. اما ممکن است بتوانیم این محصول را زودتر از سایر رقبا تولید و تهیه کرده به دست مشتری برسانیم. اگر دریافت سریع محصول، برای مشتری یک ارزش باشد، تحویل سریع محصول بدون دست خوردن به کیفیت می تواند وجه تمایز شما باشد و عاملی که بتواند منجر شود به اینکه شما افزایش بی سابقه در فروش را تجربه کنید. یا اینکه بتوانیم با قیمت پایین تری نسبت به کلیه رقبا محصول مان را بفروشیم. طبیعتا مشتری مایل است مبلغ کمتری نسبت به کیفیت برابر بپردازد. پس قیمت پایین تر در بعضی موارد می تواند برای شما تمایز ایجاد کند و همین عامل می تواند موجب افزایش بی سابقه ی فروش تان شود.

بخوانید  تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام

ممکن است شما بتوانید بهترین فروشندگان را تربیت کنید، و همانها بتوانند موجب افزایش بی سابقه ی فروش تان شوند. فراموش نکنید هیچ روش سریع و فوری برای رسیدن به افزایش فروش وجود ندارد. روش های کوانتومی و فوری را رها کنید و سراغ روش هایی مستمر و اصولی بروید که بتواند در درازمدت برای تان نتایجی عالی به بار بیاورد. من هیچگونه روش فوری ای را توصیه نمیکنم. روش های فوری را نمیتوان دائما مورد استفاده قرار داد و معمولا هزینه های سنگین تری نسبت به روش های مزمن و طولانی مدت دارند. هرگز نمیتوانید کسب و کار و بیزینسی را بیابید که فورا به نتیجه رسیده باشد. هر اتفاقی، هر نتیجه ی مهمی، هر دستاوردی، هر فروشی، هر قراردادی و هر چیز بسیار مهمی در دراز مدت حاصل شده است. حتی اگر شکست نیز خورده باشید، میدانید که این شکست به مرور اتفاق افتاده است و نه یهویی!

هر روشی نتیجه ای دارد. طبیعتا بهترین روش، روشی است که زودتر و با هزینه ی کمتر جواب بدهد. البته عرض کردم موافق هیچ گونه روشی فوری برای کسب نتیجه نیستم. اما باید هوشیار باشید و هر روشی که جواب داد را دائما مورد استفاده قرار دهید. روش های رایگان و مجانی برای افزایش بی سابقه ی فروش وجود دارند که پر زحمت اما موثر هستند. مانند برقراری ارتباطی طولانی مدت با کسانی که هنوز مشتری شما نشده اند و مدت هاست با آنها در ارتباطید. خیلی ها اگر کسی از آنها خرید نکند، قطع ارتباط می کنند. آنها صبر ندارند. همین صبر به تنهایی می تواند موجبات افزایش بی سابقه ی فروش را در درازمدت منجر شود. در مطالب بعدی به سایر روش هایی که منجر به افزایش بی سابقه ی فروش میشوند، خواهیم پرداخت.

5/5 - (1 امتیاز)