9652965296529652
  • صفحه اصلی
  • مشاوره
    • مشاوره سرمایه گذاری
    • مشاوره تبلیغاتی
    • مشاور انتخاباتی
  • خدمات تبلیغاتی
    • تبلیغات در اینستاگرام
    • مدیریت پیج اینستاگرام
    • پیامک تبلیغاتی
    • تبلیغات در آپارات
    • تبلیغات در واتس اپ
    • تبلیغات در تلگرام
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • مشاوره
    • مشاوره سرمایه گذاری
    • مشاوره تبلیغاتی
    • مشاور انتخاباتی
  • خدمات تبلیغاتی
    • تبلیغات در اینستاگرام
    • مدیریت پیج اینستاگرام
    • پیامک تبلیغاتی
    • تبلیغات در آپارات
    • تبلیغات در واتس اپ
    • تبلیغات در تلگرام
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس با ما
✕
            No results See all results

            آیا افزایش فروش در رکود بازار ممکن است؟

            • صفحه نخست
            • مشاوره تبلیغاتی
            • آیا افزایش فروش در رکود بازار ممکن است؟
            افزایش فروش در رکود بازار

            افزایش فروش در رکود بازار

            چگونه در رکود بازار فروش مان را افزایش دهیم؟

            آیا افزایش فروش در رکود بازار ممکن است؟ چگونه می توان در رکود بازار، فروش مان را افزایش دهیم؟ بله، امکان افزایش فروش در شرایط رکود بازار ممکن و میسّر است. امکان افزایش فروش، در هر شرایطی ممکن است. عوامل بیرونی می توانند روی وضعیت بازار تاثیر بگذارند، و باعث رکود آن شوند، اما عوامل درونی به مراتب تاثیر بیشتری دارند. به زعم من، رکود در ذهن اتفاق می افتد، سپس خودش را در بازار و واقعیت نشان میدهد. اگر معتقد باشید بازار خراب است و روز به روز وضعیتش بدتر میشود، این اتفاق قطعا خواهد افتاد (البته برای شما) زیرا انسان چیزی را خواهد دید و چیزی برایش اتفاق خواهد افتاد که به آن اعتقاد دارد و منتظر وقوع آن است. به زعم من شرایط ناگوار، کاملا موقتی ست. این یک نگرش است. آنچه باعث افزایش فروش در رکود بازار و شرایط ناگوار بازار (رکود بازار) میشود، نگرش شماست. به دلایل متعدد می توان ثابت کرد که همه چیز به نگرش شما بستگی دارد. رکود بازار، امری ست کاملا موقتی.. پس از هر رکودی، حجومی صورت میگیرد که رکود را کاملا جبران می کند.

            رکود بازار، به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در بسیاری از موارد کاملا موقت است. مثلا بیماری کرونا باعث شد که بعضی از مشاغل موقتا دچار رکود موقت وحشتناکی شوند. اما مشاغل دیگر مانند داروخانه ها و فروشندگان میوه تره بار و مواد غذایی شدیدا کسب و کارشان رونق گرفت. شرکتهای دارویی جان گرفتند، فروشگاه های اینترنتی بسیار ثروتمند شدند، در مقابل فروشگاه هایی که فقط فروش حضوری داشتند از رونق افتادند و کسب و کارهای مجازی به اوج رسیدند. سینماها، استخرها، رستوران ها و… قربانیان موقت کرونا بودند. دو سال بسیار سخت را از سر گذراندیم. پزشکان، کسب و کارشان سکه شد، به گونه ای که بعضی از آنها بسیار خوشحال بودند و امیدوار بودند که هرگز کرونا دفع شر نشود.

            دو سال طول کشید که همه چیز به حالت و روال عادی بازگردد. اما چه میشود که بعضی ها در رکود اوج میگیرند و بعضی ها سقوط می کنند؟ پاسخ قطعی  – آمادگی – است. ما بایستی کسب و کارمان را بشناسیم. نقاط قوت و ضعف آن را بدانیم. بدانیم که چه جایگزینی در آینده می تواند کسب و کار ما را نابود کند. مثلا قطعا فروش بیل کشاورزی، قبل از اختراع تراکتور، بدون رقیب و جایگزین بوده. در نتیجه تمام کشاورزان مجبور بودند چندین بیل بخرند. اما به مرور تراکتور آمد و بیل تا حدودی کنار گذاشته شد. البته کماکان بیل فروخته میشود، اما برای مصارف شخصی و کوچک. زمانی رادیو فروخته میشد، چراغ قوه فروخته میشد، دستگاه ضبط صوت فروخته میشد، ماشین حساب فروخته میشد و… تا اینکه گوشی موبایل جایگزین تمام اینها شد. تمام محصولات یاد شده، با آمدن گوشی موبایل، دچار رکود شدند. البته فروش آنها صفر نشده است اما بسیار تقلیق یافته و این با ظهور تکنولوژی تحقق یافته است. دیگر در کنار هیچ ایستگاه اتوبوسی، بلیط فروخته نمیشود. تکنولوژی مشاغل بسیاری را تعطیل و فرصت های فراوانی را بوجود آورده است. نمیتوان گفت فروش ماشین حساب یا ضبط صوت دچار رکود شده است، بلکه ابزارهای جایزگین آمده اند. رکود در واقع کاهش تقاضا است. اما نکته اینجاست که اینک همه از ماشین حساب استفاده می کنند، اما در گوشی موبایل شان… تقاضا کاهش نیافته است، عرضه تغییر کرده است.

            بخوانید  موفقیت در فروش چگونه اتفاق میافتد؟

            ما به اشتباه فکر می کنیم که تقاضا کاهش یافته و این یعنی رکود، در صورتی که تقاضا به قوت خودش برقرار است، بازار برای این تقاضا، عرضه ای دیگر در چنته دارد. در بسیاری از موارد محصول دیگری برای تقاضای مشتریان ارائه و فروخته میشود و ناهماهنگی با تغییرات باعث میشود که ما فکر کنیم رکود رخ داده است. خیر، تغییر رخ داده و ما از آن غافل بوده ایم. هیچ رکودی اتفاق نیفتاده است. در واقع افزایش فروش در رکود بازار و موفقیت ما در بازار ربط مستقیم با هماهنگی فوری ما با تغییرات دارد. آنچه اهمیت دارد این است که ما دست از تعصب برداریم و تا ابد به محصول مان نچسبیم. من ترجیح میدهم روی درآمدم و مشتریانم تعصب داشته باشم و آنها را حفظ کنم، تا اینکه بخواهم هر طور شده محصولات منسوخ شده خودم را بفروشم و منتظر باشم که رکودِ توهّمی ذهنی من از بین برود.

            بازار راکد نیست. رکودی اتفاق نیفتاده است. فقط تغییرات رخ داده است.

            آنچه اهمیت دارد نیاز بازار است. ما باید نیاز بازار را بشناسیم. تخصص ما، محصول ما یا خدمات ما میتواند نیازهای بازار را رفع کند. ما باید در تشخیص نیازهای بازار استاد باشیم، نه فقط در چیزی که ارائه میدهیم یا میفروشیم. اگر بتوانیم سرعت خودمان را با سرعت تغییرات بازار تطبیق بدهیم، خداحافظ رکود، هرگز هیچ رکودی دامن گیر کسب و کار ما نخواهد شد. رکود و کاهش دائمی فروش نصیب کسانی میشود که غافل هستند، نیازهای بازار را نمیشناسند، فقط آنچه میفروشند را میشناسند و بس! ما باید چیزی را بفروشیم که خواهان دارد. چیزی که امروز خواهان دارد. نه اینکه چیزی را بفروشیم که دوست داریم بفروشیم، در صورتی که هیچ خواهانی ندارد. عرضه زمانی معنی میدهد که تقاضایی وجود داشته باشد. زمانی که رکود برای رقبای شما اتفاق افتاده، شما می توانید سهم قابل توجهی از بازار را ازآنِ خود کنید. ممکن است رقیب خودش را با تغییرات تطبیق نداده باشد. مشتریان رقبای شما منتظر ارائه ای هستند متناسب با نیازهای خودشان. بازار (مشتریان) لزومی نمیبینند که حتما محصولات از مد افتاده و منسوخ شده ی فروشندگان را خریداری کنند. آنها به دنبال نوآوری هستند. خرید محصولاتی جدید متناسب با نیازهای شان. و اگر ما محصولی برای ارائه نداشته باشیم و خودمان را مطابق نیازهای مشتریان امروزی بروز نکرده باشیم، احتمال زیاد دچار رکود خواهیم شد. در واقع رکود برای ما به این معناست که: محصول من خواهان ندارد. اگر ما بتوانیم محصول یا خدماتی را ارائه کنیم که رقبا از ارائه آن عاجز هستند، میتوانیم دچار افزایش فروش در رکود بازار شویم. ما باید به دنبال رونق باشیم. رکود نتیجه غفلت ماست از بازار و نیازهای بازار و مشتریان. و رونق نتیجه توجه ماست به نیازهای مشتریان! هیچ افزایش فروشی در رکود بازار، اتفاقی نیست.

            5/5 - (1 امتیاز)

            مطالب مرتبط

            فروشنده های برتر
            سپتامبر 25, 2023

            فروشنده های برتر و فروشندگان بزرگ چه ویژگی هایی دارند؟


            اطلاعات بیشتر
            افزایش تضمینی فروش
            سپتامبر 23, 2023

            آیا افزایش تضمینی فروش یا قطعی فروش امکان پذیر است؟


            اطلاعات بیشتر
            خطرات مشتری ناراضی
            سپتامبر 17, 2023

            خطرات مشتری ناراضی یا مشتریان ناراضی برای کسب و کار چیست؟


            اطلاعات بیشتر
            ✕

            مقالات

            • فروشنده های برتر و فروشندگان بزرگ چه ویژگی هایی دارند؟
            • آیا افزایش تضمینی فروش یا قطعی فروش امکان پذیر است؟
            • خطرات مشتری ناراضی یا مشتریان ناراضی برای کسب و کار چیست؟
            • معیار رضایت مشتری چیست؟
            • بهترین مشاور تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی چه ویژگی هایی دارد؟

            دسته بندی مقالات

            • پیامک تبلیغاتی
            • تبلیغات در آپارات
            • تبلیغات در اینستاگرام
            • تبلیغات در تلگرام
            • تبلیغات در واتس اپ
            • خدمات تبلیغاتی
            • مدیریت پیج اینستاگرام
            • مشاور انتخاباتی
            • مشاوره تبلیغاتی
            • مشاوره سرمایه گذاری
            • مقالات

            تماس با ما

            021-56358887
            0912-5281952
            علیرضا رفیعی
            021tabligh@gmail.com

            آدرس : تهران- اسلامشهر- خیابان زرافشان- خیابان امام زاده عقیل- پلاک202

             

            نقشه سایت

            درباره ما

            همیشه می گویند تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری ست. اما من شدیدا مخالفم. این تبلیغات موثر است که سرمایه گذاری محسوب می شود، و نه هر تبلیغاتی. تبلیغات موثر سواد می خواهد، فقط پول نمی خواهد. تبلیغات باید موجب تمایل و رغبت کسانی شود که قرار است مشتریان احتمالی و سپس بالفعل شما شوند. وگرنه بدرد نمی خورد.
            شرکت ما (شرکت تبلیغاتی آسایش) با 11 سال سابقه در حوزه مشاوره و مجری تبلیغات، می تواند برای شما نتیجه مطلوب به ارمغان بیاورد. آن چه اهمیت دارد نتیجه است. الباقی حاشیه محسوب می شود. ما به شما کمک می کنیم که به مقصدتان برسید. مقصد، نقطه مطلوب شماست. جایی که در آن فروش بیشتر، مشتریان بیشتر و نتایج درخشان تر به چشم می خورد.

            جدیدترین مقالات

            • فروشنده های برتر و فروشندگان بزرگ چه ویژگی هایی دارند؟
            • آیا افزایش تضمینی فروش یا قطعی فروش امکان پذیر است؟
            • خطرات مشتری ناراضی یا مشتریان ناراضی برای کسب و کار چیست؟
            • معیار رضایت مشتری چیست؟
            • بهترین مشاور تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی چه ویژگی هایی دارد؟
                      No results See all results

                        پشتیبانی آنلاین