تولید محتوا می تواند برای تان مشتری تولید کند. چون تولید محتوا می تواند برای تان مخاطب تولید کند. چون تولید محتوا می تواند بازدید کننده و دنبال کنندگان شما را افزایش دهد. تولید محتوا میتواند بیشتر دیگران را درگیر شما کند. چرا یک نویسنده مانند جورل اورول (نویسنده کتاب قلعه ی حیوانات) را همه میشناسند؟ چه چیزی باعث شده ایشان یکی از برترین نویسندگان و داستان نویسان تاریخ باشند؟ همه اینها به خاطر محتوایی است که ایشان تولید کرده و در قالب کتاب به جهان عرضه کرده است. تولید محتوا های جذّاب، بیزینس و کسب و کار و خودِ شما را جذاب می کند. هیچ چیزی به عنوان تولید محتوا های مناسب نمیتواند باعث تولید مشتری شود. مشتری از طریق موضوع جذاب مورد نظر خودش، با محتوای شما آشنا میشود، سپس پس از اینکه جذب محتوای شما شد، مجذوب خود شما و برند و کسب و کارتان خواهد شد. تولید محتوا ، آشنا کننده ی مشتری و مخاطب مدِّ نظر و بازار هدف، با خود شماست. در بسیاری از موارد تولید محتوا، دست مشتری را در دستان فروشنده خواهد گذاشت و این بهترین اتفاق ممکن است. تولید محتوا به اندازه ای اهمیت دارد که بیل گیتس میگوید: محتوا پادشاه است. چرا که اساس هر رسانه ای، محتوا خواهد بود و تولید محتوا هر رسانه ای را زنده نگه و سر پا نگه می دارد. مردم اوقات فراغت خودشان را با دیدن محتوا پر میکنند. شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای با تولید محتوا های ویدئویی، مخاطبین شان را نگه میدارند. شبکه های رادیویی با تولید محتوای صوتی این مهم را انجام میدهند. اگر محتوایی برای ارائه نداشته باشید، در واقع هیچ چیزی ندارید. هرگز تصور نکنید که مردم فرصتی برای مطالعه ی محتوا ندارند. البته ما انواع و اقسام محتوا داریم. که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
انواع و اقسام محتوا و تولید محتوا وجود دارد که عبارتند از: تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی و تصویری و تولید محتوای ویدئویی! ممکن است راننده های تاکسی فرصت خواندن مقالات یا دیدن ویدئوهای شما را نداشته باشند، اما می توانند فایل های صوتی شما را گوش دهند. پس نمیتوانید صرفا روی تولید محتوای خاصی وقت بگذارید، به صرف اینکه فلان محتوا طرفداران کمتری دارد، هر تولید محتوایی و هر محتوایی علاقمندان خاص خودش را دارد، و می تواند مخاطبین فراوانی را به سمت شما سرازیر کند. مخاطبین نیز پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند. بسیاری از تولید کنندگان محتوا، به دنبال تولید کردن محتواهای فراوان هستند. آنها موفقیت و پیروزی در صفحات مجازی و رسانه ها را در گروی تولید محتوای فراوان میدانند. کمیّتِ محتوا، برای شان از کیفیت محتوا اهمیت بیشتری دارد. در صورتی که کاربران به دنبال مطالعه ی محتوای با کیفیت و اصیل و درجه یک هستند. مگر اینکه بخواهید محتواهای فان و سرگرمی تولید کنید که هیچ ربطی به کسب و کار و تخصص شما ندارند و صرفا بازدید کننده ی بی ربط را جذب خواهید کرد. توصیه میکنم برای یادگیری تولید محتوای تبلیغ نویسی، روی آموزش تبلیغ نویسی کلیک کنید.
تولید محتوا های ویدئویی، از پر طرفدار ترین و پر مخاطب ترین و جذاب ترین تولید محتواها محسوب میشود. مثال بزنم: شما فیلم مختارنامه را شاید صدها بار دیده باشید. اما شاید هرگز مقاله مختارنامه را در ویکیپدیا نخوانده باشید. قطعا فیلم هری پاتر چندین برابر کتاب هری پاتر دیده شده است. مردم راحت تر هستند که فیلم ببینند تا اینکه کتاب بخوانند یا مطلبی بخوانند. به زعم من تولید محتوای ویدئویی 100 برابر تولید محتوای تصویری و 1000 برابر تولید محتوا متنی قدرت دارد. اگر شما ساعت ها در مورد ظاهر و صورت یک دختر حرف بزنید، بدون اینکه من دیده باشمش، هزاران تصوّر از ایشان، در ذهنم خواهم داشت. اما دیدن تصویر ایشان، شما را از ارائه توضیحات معاف میکند، و لازم نیست کلی توضیحات در مورد ایشان بخوانم. همان تصویر برایم کفایت میکند. برای همین گفتم قدرت یک عکس 100 برابر یک متن است. فیلم نیز قدرتی اینچنین نسبت به تصویر دارد. شاید شما یک متن را بخوانید و باورش نکنید، اما اگر عکسی را ببینید، زودتر باورش میکنید، و با دیدن یک فیلم به منتها درجه یقین میرسید. مثلا ممکن است من مطلبی در مورد زلزله ی بم بنویسم. دیدن تصاویر زلزله ی بم، باور شما را در مورد واقعه ای که رخ داده تقویت میکند. اما فیلم های ضبط شده هنگام و پس از زلزله شما را به یقین میرساند که همچین چیزی هست و واقعا رخ داده و کاملا احساسات شما درگیر خواهد شد.
پس اگر میخواهید بیشترین تاثیر را روی مخاطب تان بگذارید سعی کنید به ترتیب به تولید محتوای ویدئویی ، صوتی ، تصویری و تولید محتوای متنی بپردازید. محتوای تولید شده ی شما می بایستی دارای ارزش باشد و بتواند چیزی را به ببیننده یا خواننده ی محتوای تان بیافزاید. از طرفی خواهش میکنم به تولید محتوا های بی ربط نپردازید. محتوایی تولید کنید که به محتواهای قبلی تان ربط داشته باشد و از مسیر و استراتژی تولید محتوای تان خروج نزنید. مخاطبینی که مثلا آمده اند پیج شما را به دلیل محتواهای طنز دنبال کرده اند، اگر ببینند تغییر رویه داده اید و دارید به تولید محتوا های سیاسی می پردازید، احتمالا شما را ترک کنند. قصد آنها از دنبال کردن شما، مطالعه ی مطالب طنز بوده، و اگر محتواهای تولیدی شما از مسیر خودش خارج شود، دنبال کننده ها، شما را ترک خواهند کرد.
پیشتر اشاره کرده ایم، از تکرار بپرهیزید، آنچه دیروز جذاب بوده، ممکن است امروز جذابیتش را از دست داده باشد. شما به یک جوک ممکن است اولین بار بخندید، اما دفعات بعد جذابیت خودش را از دست خواهد داد. اما بیان تجربیات شما، تولید محتوای تکراری محسوب نمیشوند که خواننده قبلا خوانده باشد. اتفاقا خواننده ها و بیننده ها دنبال مطالبی هستند که قبلا نخوانده باشند. و یک محتوای غیر تکراری میتواند مخاطب را شیفته و مجذوب شما کند. چه از این بهتر؟
برای تولید محتوا، لطفا و حتما خودتان باشید و هرآنچه میخواهید بنویسید. حتی در مورد نقاط ضعف خودتان. در تولید محتوا لطفا آبروی خودتان و کسی را نبرید. هدف از تولید محتوا انتقال یک مفهوم به جامعه ی هدف از طریق رسانه است. محتوا همان نامه ای ست که شما در زمان های قدیم مینوشتید. رسانه همان پستچی است که نامه ی شما را به مقصد مد نظرتان میرساند. مخاطب همان گیرنده ی نامه است. چون قبلا فرآیند ارسال نامه به دست مخاطب سخت بود سعی میکردیم نامه را با تمام وجود بنویسیم، روی تولید محتوا های مان بیش از حد کار میکردیم و حق مطلب را تمام و کمال ادا میکردیم تا مخاطب از خواندن متنی که در نامه نوشتیم لذت ببرد. حال که فرآیند بسیار ساده است و ظرف کمترین زمان ممکن و در کسری از دقیقه پیغام و محتوای تولید شده شما در معرض دید مخاطب قرار میگیرد، قرار نیست محتوای چرت و پرت و بی ارزش تولید کنیم. بهتر است اگر حرفی برای گفتن ندارید، اصلا حرفی نزنید و چیزی نگویید. اگر محتوای ارزشمندی برای ارائه ندارید، دست از تولید محتوا بکشید.
پشتیبانی آنلاین