بازاریابی حضوری با پورسانت عالی و درآمدی بالا

بازاریابی حضوری آیا می تواند پورسانت عالی و درآمدی بالا داشته باشد؟

یکی از پولسازترین شغل های دنیا، بازاریابی حضوری است. شما از این طریق می توانید مشتریان را به صورت حضوری ویزیت و پرزنت و بازاریابی کنید. هیچ یک از روش های بازاریابی و مشتری یابی به اندازه ی بازاریابی حضوری قدرتمند نیستند. چرا که در بازاریابی حضوری شما 100% حضور دارید و مخاطب و مشتری احتمالی به طور کامل شما را میبیند، ظاهرتان، کلام تان، زبان بدن تان، بوی عطر تان و… تمام قدرت تان را در بازاریابی حضوری میتوانید به کار گیرید. در سایر روش های بازاریابی، مانند بازاریابی غیرحضوری  شما 100% نمیتوانید روی مخاطب خود تاثیر بگذارید.

در بازاریابی غیرحضوری صرفا صدای شما شنیده میشود. ظاهر زیبای تان دیده نمیشود، بوی عطر زیبای تان به مشام نمیرسد. قدرت زبان بدن تان مشاهده نمیشود و حتی مشتری سر خلوت میتواند بهانه بیاورد که سرم شلوغ است و بهانه بیاورد و از صحبت کردن با شما طفره برود. حتی می تواند پاسخ پیام و زنگ زدن های شما را ندهد. چه کار میخواهید بکنید؟ تاثیر مشتری یابی حضوری، بالاتر از هر روش دیگری برای مشتری یابی و بازاریابی است. موثرترین روش بازاریابی، بازاریابی و مشتری یابی به روش رو در رو است. در این روش، بیشترین میزان تاثیر را میتوانید روی مخاطب تان بگذارید.

البته اگر فردی معذورات داشته باشد و شرایط کار حضوری و مشتری یابی حضوری را نداشته باشد و صرفا بخواهد از یک جای ثابت کار خودش را انجام دهد، کار در منزل یا کار در خانه بصورت غیرحضوری را توصیه می کنم. کار حضوری و مشتری یابی حضوری میتواند فواید ورزشی نیز برای تان داشته باشد، چرا که همواره میتوانید پیاده روی کنید. البته به شرطی که بازار هدف تان خیلی در فواصل دوری از همدیگر قرار نگرفته باشند. اگر به کسب درآمد در منزل و خانه علاقمند هستید روی لینک کلیک کنید و فیلم را تا آخر ببینید.

در مدل بازاریابی حضوری، مشتری خیلی راحت تر از سایر روش ها به شما اعتماد میکند. زیرا شما را از نردیک دیده و میداند شما واقعی و real هستید. اکثر کسانی که امروزه بازاریابی اینترتی و مجازی انجام میدهند، خودشان نیز مجازی میشوند، شماره تماس نمیدهند، وویس ارسال نمیکنند، صرفا یک آی دی هستند در تلگرام یا روبیکا و… و امکان دسترسی واقعی به آنها در حد صفر است. هر چقدر حضورتان واقعی تر باشد، اعتماد بیشتری را بدست خواهید آورد. بازاریابی حضوری میتواند شما را از نظر مالی کاملا غنی کند. به شرطی که دنبال آن باشید. 

خیلی ها فقط به اندازه ی نیازشان که همان گذران امور روزمره است تلاش می کنند. تلاش تان میبایستی شما را به آرزوهای مالی تان برساند و نه صرفا رافع نیازهای روزمره تان باشد.

برای موفقیت در بازاریابی حضوری چه کنیم؟

اگر دو نفر همزمان یک مشتری را پرزنت کنند، یکی حضوری پرزنت کند، یکی غیرحضوری این کار را کند، احتمال موفقیت کدام یک بیشتر است؟ قطعا کسی که حضوری کار می کند، درصد موفقیتش بسیار بیشتر از کسانی ست که غیرحضوری کار میکنند. البته بازاریابی غیرحضوری مزایای فراوانی نسبت به حضوری دارد. اما برای جلب اعتماد و انجام فروش واقعی، بازاریابی حضوری به مراتب موثرتر است.

1- میگویند تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت! اما در کسب و کار و تجارت، لباس زیبا نشان آدمیت نیست، اما نشان دهنده ی حرفه ای بودن بازاریاب حضوری است. مشتری در نگاه اول با ظاهر شما ارتباط برقرار میکند. ابتدا ظاهر شما مورد قضاوت قرار میگیرد، سپس جنبه های دیگرتان! درب ورودی ظاهرتان است.

بازاریاب حضوری هر چقدر ظاهر شیک و آراسته تری داشته باشد، بیشتر موردِ پسندِ مشتری قرار خواهد گرفت.

2- مهارتهای ارتباطی خویش را افزایش دهید. فروشنده های ناشی به فروش زوری و زورکی و اجباری و التماسی روی می آوردند. فروشنده ها و بازاریاب های حرفه ای آنقدر مهارت های ارتباطی بالایی دارند که نیازی نیست با خواهش و تمنی و التماس محصولات و خدمات شان را به ایشان بفروشند.

فروشنده های حرفه ای نیازهای شان را پنهان و مهارت های شان را عرضه میکنند.

3- فروشنده های حرفه ای و قدرتمند استاد پرزنت و بازاریابی حضوری هستند. آنها مشتریان خود را متقاعد و مجاب می کنند. خیلی از فروشنده ها به غلط اینطور فکر میکنند که اگر مشتری بخواهد (نیاز به خرید داشته باشد)، خودش درخواست و خرید میکند. بنابراین سراغ مشتری احتمالی نمیروند، زیرا پیش فرض شان این است که مشتری خودش میخرد و نیازی به بازاریابی و پیگیری مجدد وجود ندارد. مشتری به محصول و خدمات ما نیاز دارد، قطعا شیفته ی آن خواهد شد، قطعا محصول و خدمات ما به کارش خواهد آمد، اما احساس اضطرار نمیکند. این فروشنده و بازاریاب حرفه ای است که میتواند حس ضرورت را در مشتری ایجاد، زنده و شعله ور سازد.

4- در روش بازاریابی حضوری حتما محصول یا خدماتی که ارائه میدهید را پرزنت کنید. مشتری، محصول یا خدمات شما را از نزدیک ببیند زودتر تصمیم گیری میکند و زودتر جواب قطعی اش را میدهد. فرق اساسی بین بازاریابی و فروش حضوری و غیرحضوری دقیقا همین است. در روش حضوری و رو در رو، مشتری شما و محصول شما را میبیند. احتمال بله گفتنش یا زودتر بله گفتنش افزایش پیدا می کند.

بِینِ شنیدن تا دیدن از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد. میگویند شنیدن کِی بُوَد، مانندِ دیدن؟؟؟ در بازاریابی غیرحضوری مشتری میشنود، اما در بازاریابی حضوری مشتری از نزدیک میبیند و لمس میکند.

5- در روش حضوری میبایستی تمام حواس و هوش شما سمت خریدار و مشتری احتمالی باشد. انجام کارهای فرعی در حضور مشتری کاری کاملا اشتباه و البته غیرحرفه ای! مشتری احتمالی توجه میخواهد! ممکن است ایشان حواسش پرت مشتریانش شود، اما شما حق ندارید حواس تان پرت شود.

6- لیست تمام مشتریانی که پرزنت کردید یا داشته باشید. آدمی فراموشکار است. یادش میرود. شاید در لحظه همه چیز یادتان باشد. اما پس از مدتی همه چیز را فراموش خواهید کرد. نام مشتری، شماره تماس ایشان، آنچه بین تان گذشت، تاریخ مذاکره و… را یادداشت کنید. وقتی همه چیز مکتوب شود، هیچ چیز از دست نخواهد رفت.

 

 

 

 

Rate this post