تبلیغات انتخاباتی و پیروزی در رقابتهای انتخاباتی

تاثیر تبلیغات انتخاباتی در رقابتهای انتخاباتی و پیروزی در رقابت میان کاندیدا

تبلیغات انتخاباتی اگر به درستی انجام شود، کاندید میتواند روی پیروزی حساب کند. تبلیغات درست در انتخابات باعث میشود مردم شما را آنگونه ببینند که میتوانید باشید، نه آنگونه که هستید. در واقع شما با تبلیغات انتخاباتی موثر میتوانید بهتر از آنچه واقعا هستید خودتان را معرفی و پرزنت کنید. اصلا هدف از تبلیغات در انتخابات همین است. برای پیروزی در رقابتهای انتخاباتی 100% نیاز به تبلیغات موثر خواهید داشت!

تبلیغات انتخاباتی درست میتواند موجب گرفتن نتیجه برای کاندیدا شود. مردم آنچه هستید را نمیبینند، مردم چیزی را میبینند که در تبلیغات ارائه می کنید و به نمایش میگذارید. بسیاری از کاندیدا به غلط تمرکز تبلیغاتی خود را میگذارند روی یک موضوع: این موضوع که این تصویر من است. این کد انتخاباتی من است. به من رای دهید. کاری که اکثر کاندیدا هنگام تبلیغات انتخاباتی انجام میدهند همین است. برای آشنایی با انتخابات در ایران روی لینک کلیک کنید.

برای نتیجه گرفتن در تبلیغات انتخاباتی چه مواردی را میبایستی رعایت کنیم؟

  • نکات برجسته و نقاط قوت خود را تبلیغ کنید. هر کسی دارای ضعف هایی است و این بر کسی پوشیده نیست. هیچ کاندیدی کامل نیست. همه دارای ضعف و البته نقاط قوت هستند. هدف شما از تبلیغات نباید پوشاندن و قایم کردن نقاط ضعف تان باشد، بلکه هدف اصلی تان از تبلیغات در رقابتهای انتخاباتی میبایستی برجسته کردن نقاط قوت تان باشد.

هدف از تبلیغات پوشاندن و قایم کردن نقاط ضعف نیست، بلکه هدف اصلی تبلیغات در رقابتهای انتخاباتی برجسته کردن نقاط قوت کاندیداست.

  • ببینید شهر شما دارای چه نیازها و احتیاجاتی است و از طرفی ببینید که شما به عنوان یک کاندید، از پسِ حلِّ چه مشکلاتی بر میآییید؟ در انتخابات شما میبایستی توانایی ها و توامندی های بالقوه ی خویش را برجسته و تبلیغ کنید. برای آشنایی با بهترین مشاور انتخاباتی روی لینک کلیک کنید.
  • آنچه باعث شده دیگران در رقابتهای انتخاباتی و تبلیغات در انتخابات، رای بیاورند و نتیجه بگیرند، الزاما موجب پیروزی شما نخواهد داشت. میتوانید از کسانی که پیشتر در رقابتهای انتخاباتی شرکت کرده اند و به پیروزی رسیده اند الگوبرداری کنید، اما حق تقلید کورکورانه از ایشان را ندارید. شاید یک ترفند، فقط یک بار جواب دهد و دیگر فرسوده و بی فایده شود. پس دنبال راه خودتان باشید. راهی که شما را در انتخابات به پیروزی برساند.
  • قبل از اینکه شروع به تبلیغ در انتخابات کنید، احتمالا یا کسی شما را نمیشناسد، یا اگر بشناسد، آنطور که باید و شاید نخواهد شناخت. اما هنر تبلیغات همین است. تبلیغات موثر می توان شما را آنطور که دوست دارید مردم بشناسند، معرفی کند. تبلیغات موثر میتواند موجب پیروزی شما شود. حتی میتواند از یک بازنده، برنده بسازد.
  • چیزی را بگویید که مردم دوست دارند بشنوند، نه آنچه که الزاما دوست دارید بگویید. این حرف من به این معنا نیست که خودتان نباشید و نقاب بر صورت بزنید. اتفاقا شما نباید چیزی را به کسی قالب کنید و مردم را فریب بدهید. اما در تبلیغات انتخاباتی مردم دوست دارند چیزی را که میخواهند ببینند تا به شما رای دهند. مردم دنبال دلیل میگردند تا شما را انتخاب کنند. شما باید دلیل به آنها بدهید که چرا باید به شما رای بدهند.
  • آنچه که باید در رقابتهای انتخاباتی ارائه دهید، مخرج مشترک آنچه دوست دارید بگویید و آنچه مردم دوست دارند بشنوند، است. در این صورت هم دروغ نگفته اید. هم چیزی را گفته اید که دوست داشتید بگویید. هم آنچه را مردم شنیده اند که دوست داشتند بشنوند.
تبلیغات انتخاباتی و پیروزی در رقابت میان کاندیدا

تبلیغات انتخاباتی و پیروزی در رقابت میان کاندیدا

برای موفقیت در تبلیغات انتخاباتی کجاها تبلیغ کنیم؟

پاسخ ساده و بسیار مهم است. میبایستی جایی تبلیغ کنیم که مردم آنجا حضور حداکثری داشته باشند. این نکته بی نهایت اهمیت دارد. ما باید جایی دیده شویم، که همه حضور دارند. خیلی از کاندیدا جایی تبلیغ میکنند همه خواص حضور دارند و نه عموم مردم و این استراتژی غلطی است. برای آشنایی با ویژگی های بهترین مشاور تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی روی لینک کنید. مگر هر کس بیش از یک حق رای دارد؟ خیر! پس صرفا دنبال گرفتن رای از خواص نباشید، مگر اینکه…

خواص میتوانند نماینده عموم مردم باشند آنهم به صورت غیر رسمی! هر فردی روی جماعتی تاثیرگذار است. معمولا خواص، روی جامعه ی بیشتر و بزرگتری تاثیر میگذارند. بنابراین مانور دادن روی خواص برای اینکه از ارتباط شان استفاده کنند و شما را به دیگران معرفی کنند، میتواند بسیار موثر و کارآمد باشد. به شرطی که فقط دنبال این نباشید که رای آنها را بدست بیاورید، بدست آوردن رای جماعتی که تحت تاثیر خواص هستند بی نهایت موثر و جواب است.

شما کاندید محترم چه هستید؟ مشکلید؟ یا راه حل؟ شما باید راه حلی باشید برای مشکلات مردم. شما قرار است گره گشا باشید. شما قرار است گره های مردم را بگشایید. تبلیغات انتخاباتی می بایستی شما را به عنوان راه حل به عموم مردم معرفی و تبلیغ کند. مردم به راه حل رای میدهند و نه به کاندید. اگر راه حل باشید رای می آورید. وگرنه دلیلی ندارد کسی به شما رای موافق دهد.

تبلیغات انتخاباتی و پیروزی در رقابت میان کاندیدا

مردم دنبال راه حل هستند. کاندید میبایستی راه حلی باشد برای حل مشکلات مردم. اگر راه حل باشید انتخاب مردم خواهید بود.

موثرترین روش ها برای پیروزی در تبلیغات انتخاباتی
  • به دنبال تمایز باشید و نه شباهت! سعی نکنید خودتان را شبیه دیگران معرفی کنید، سعی کنید شبیه خودتان باشید، کاملا متمایز و کاملا منحصر بفرد! مردم دنبال این نیستند که به کسی که شبیه دیگران و نماینده های قبلی باشد رای بدهند. مردم دنبال کاندیدی هستند که با دیگران فرق کند. متمایز و متفاوت باشد. حرف های متفاوتی بزند. جور دیگری بیاندیشد. جور دیگری به موارد و مسائل نگاه کند.
  • مهم نیست کسی شما را نشناسد. اتفاقا اگر برای بار اول کاندید شده اید شانس زیادی برای پیروزی دارید. چرا که کارنامه ای منفی ندارید که مانع حرکت تان شود. بسیاری از کاندیدا که پیشتر نماینده بوده اند، ممکن است در حین خدمت مرتکب اشتباهاتی شده باشند. آنچه اهمیت دارد این است که شما از ایشان عقب نر نیستید و امتیازات ویژه ای نسبت به نمایندگان قبلی دارید. شما دیکته ای ننوشتید، در نتیجه غلط املایی ندارید. دیکته ی نانوشته، غلط ندارد. شما نماینده نبودید، پس مرتکب خطایی نشدید. پس فکر نکنید نمایندگان از شما خیلی جلوتر هستند.

در مطالب بعدی به سایر عوامل موثر در پیروزی در رقابتهای انتخاباتی خواهیم پرداخت.

 

5/5 - (1 امتیاز)