تبلیغات گسترده در اینستاگرام
اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است به طوری که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که از این شبکه اجتماعی استفاده نکرده نباشد. اپلیکیشن اینستاگرام هر روز در حال پیشرفت می باشد و همین ویژگی باعث شده تا زمان زیادی از وقت مردم دنیا در شبکه مجازی اینستاگرام سپری شود.
با توجه به تمام نکاتی که در مطلب فوق به آن اشاره شد یکی از ماهیت های مهم شبکه مجازی اینستاگرام ماهیت تبلیغاتی آن است به طوری که شبکه اینستاگرام امروزه یکی از پیشرفته ترین ابزار های تبلیغاتی در جهان به شمار می رود. امروزه شما نمی توانید بیزینسی را پیدا کنید که در شبکه مجازی اینستاگرام به انواع مختلف معرفی و تبلیغ نشده باشد.
این قابلیت می تواند به پیشبرد اهداف هر کسب و کار کمک شایانی داشته باشد به شرطی که از آن درست استفاده شود وگرنه هیچ سودی برای بیزینس ما در پی ندارد و می شود مانند ماشین آخرین سیستمی که دست یک راننده ناشی افتاده و نمی تواند از آن به درستی استفاده کند.
صاحبین کسب و کار امروزه ناگزیرند تا روش های سنتی را کنار گذاشته و یا در راستای آن به روش های مدرن تبلیغات روی آورند. می خواهم یک مثال عینی برای شما ذکر کنم، اخیرا جهان با بحران بیماری کرونا درگیر بود. خیلی از کسب و کارها به دلیل شرایط قرنطینه تنها راه ارتباطی خود با مشتریان یعنی مراجعه حضوری را از دست دادند. در این شرایط مخاطبین تنها راه رفع مشکلات تقاضای خود را در استفاده از طریق اینترنت و شبکه های مجازی یافتند و با عرضه کننده های جدید آشنا شدند. حال می خواهیم چند سوال مطرح کنیم: مخاطب یا همان مشتری، بازاری را مقابل خود می بیند که نیاز به حضور فیزیکی ندارد، آیا باز هم از بازار سنتی استفاده می کند؟ پاسخ این است که احتمال این موضوع کم است و سوال دیگر اینکه حال تکلیف صاحب کسب و کار سنتی چیست؟ باز هم پاسخ مشخص است صاحبین کسب و کار سنتی در این سیستم محکوم به شکست هستند. این دقیقا مصداق همان پیشگویی شگفت انگیز بیل گیتس بزرگ است که گفته بود ” روزی می رسد که کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای سنتی را در هم می بلعد “.
حال با توجه به تمام موارد بالا می دانیم که باید در شبکه مجازی اینستاگرام حضور داشته باشیم. تبلیغات گسترده در اینستاگرام به شرط محتوای عالی پیج میتواند متضمن پیروزی ما در اینستاگرام باشد. قدم بعدی حضور موثر است که منتج به نتیجه گیری ما می شود. جالب است بدانید که حرفه ای بودن و حضور حرفه ای به اندازه مدت حضور و اندازه ی فعالیت ما در اینستاگرام اهمیتی ندارد. شیک و مجلسی بودن را بگذارید برای بعد، حضور پر رنگ داشته باشید. برای ابتدای امر همین کافی ست…
تبلیغات گسترده در اینستاگرام
برای رسیدن به این مهم باید ابتدا دو نکته را مد نظر قرار دهیم:
اول: تولید محتوای ارزشمند، یونیک، دسته اول و انتشار محتوا
دوم: تبلیغات گسترده در اینستاگرام
ما راجع به تولید و نشر صحیح محتوا در مباحث بعدی توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم داد. اما اکنون می خواهیم راجع به مقوله تبلیغات با شما صحبت کنیم. یکی از مواردی که نه تنها برای کسب و کار ما وجه مثبتی ندارد بلکه اعتبار ما را با خدشه مواجه می کند گرفتن فالوور فیک و قرار دادن آن روی پیج ماست. برخی از صاحبین کسب و کار با این تصور غلط که تعداد بالای فالوورهای فیک در شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند برای کسب و کار ما اعتبار به همراه بیاورد، ولی فالوورهای فیک از آنجا که فعالیتی در پیج ما اعم از بازدید، لایک و کامنت را انجام نمی دهند، عملا فقط چشم مخاطبین واقعی ما را گول می زنند و آنها را به این باور می رسانند که ما صداقت نداریم در نتیجه پیج ما را ترک می کنند و این کشنده ترین سم برای هر کسب و کاری ست. ما باید به این اصل باور داشته باشیم که لایک و بازدید فیک هیچ دستاوردی جز بی اعتماد کردن مخاطبین واقعی برای ما در پی ندارد.
اما حال با علم به تمام این موارد باید چه کنیم؟ ابتدایی ترین پیشنهاد ما برای شما این است که خودتان یا یک ادمین، بهترین پیج ها را با توجه نوع بازار کار خود بیابیم… (البته با توجه به تعداد فالورهای زیاد و لایکها و کامنتهای واقعی که نشان دهنده ی فالوورهای واقعی یک پیج است…) و ضمنا مطمئن شویم که مخاطبین آن پیج ها بازار هدف ما را تشکیل میدهد… سپس با درخواست تبلیغ در آن صفحات، پیج خودمان را به مخاطبین هدف عرضه کنیم. مثلا اگر شما صاحب یک کسب و کار مربوط به لوازم آرایشی هستید باید بگردید یک پیج مربوط به بانوان را بیابید (مثل پیج خانومی) که تعداد بالایی فالوور خانوم دارد. و این مخاطبین تعداد بالایی لایک و بازدید و کامنت زیر پست های این پیج قرار می دهند، این پیج برای تبلیغات شما یک بستر مناسب است.
پیشنهاد بعدی ما برای شما تبلیغ در پیج های اینفلوئنسرها یا سلبریتی هایی ست که در شبکه مجازی اینستاگرام حضور قدرتمند دارند. البته این روش به دلیل هزینه بالایی که دارد از توان صاحبین کسب و کار کوچک خارج است اما به دلیل محبوبیت صاحبین این پیجها بازدهی بالایی برای شما در بر خواهد داشت.
روش دیگر تبلیغات از طریق پروموت اینستاگرام است که در مقاله دیگری به تفصیل به آن پرداختیم.
و اما یکی از بهترین و پربازده ترین انتخابها برای تبلیغات در اینستاگرام روش افزایش فالوور از طریق پاپ آپ اینستاگرام است. در این روش پیج شما به صورت باز شده به تعداد زیادی از کاربران فعال اینستاگرام ارسال شده و توسط آنها بازدید می شود. ما برای ارسال پیج شما در این روش به حدود سه ملیون کاربر واقعی در اینستاگرام دسترسی داریم که می توانند از پیج شما دیدن کنند. این روش هر چند برای کاربران به صورت ناخواسته اعمال می شود اما بهترین روش بازدید برای پیج شماست. در روش پاپ آپ اینستاگرام در هر پکیج ارسال پانصد هزارتایی شما بین هزار تا هزار پانصد فالور واقعی جذب می کنید. هر چند این روش با اسپم و بلاک بالایی مواجه است ولی همچنان با توجه به اینکه برنامه ایستاگرام دسترسی ربات های افزایش فالوور را قطع کرده بهترین روش تبلیغ در شبکه اینستاگرام محسوب می شود.