راههای افزایش فروش در رکود بازار چه هستند؟

شیوه های افزایش فروش در رکود بازار و کسادی بازار چه هستند؟

دهها راه برای افزایش فروش در رکود و کسادی بازار وجود دارد. مطلب خود را با این جمله شروع می کنیم: همیشه راهی هست. در بدترین شرایط نیز، همیشه راهی برای فرار و نجات و موفقیت وجود دارد. البته اگر خودتان را نبازید، راههای نجات و فرار پیش پای تان قرار میگیرند. شیوه ها و راههای متعددی برای افزایش فروش و فروش بیشتر در شرایط رکود و کسادی بازار وجود دارد، که قرار است در این مطلب به تشریح این شیوه ها و روش ها بپردازیم. در بازار راکد چه کنیم؟

تعریف بازار راکد و بازار کساد: وقتی عرضه بر تقاضا پیشی میگیرد، یا اینکه وقتی تعداد فروشنده ها خیلی بیشتر از خریداران است، وقتی که فروش به حداقل ممکن میرسد، وقتی که شما مگس می پرانید و مشتری ندارید، یعنی بازار راکد است. چه باید کرد؟ یک راه صبر کردن است که بازار به حالت و وضعیت پر رونق خود برگردد. که معمولا صبر کردن در شرایط رکود و کسادی بازار، با دست روی دست گذاشتن تفاوتی ندارد. تعلّل و دست روی دست گذاشتن و صبر کردن برای درست شدن اوضاع، بدترین کار ممکن است و قطعا منجر به موفقیت و پیروزی شما در شرایط رکود و کسادی بازار نخواهد شد.

بدترین استراتژی در وضعیت رکودِ و کسادی بازار، دست روی دست گذاشتن و تعلل کردن و هیچ کاری نکردن است.

در همین شرایط، رقبای شما در حالِ درو کردن بازار هستند. دقیقا زمانی که شما و بسیاری از رقبای تان با استراتژی صبر و تعلّل، منتظر برگشت اوضاع هستید، چند نفر کل بازار را درو می کنند و مشتریان وفادار خود را در همان شرایط بدست می آورند. دقیقا مشتریان شما، مشتریان رقبای یکه تاز شما در شرایط رکود میشوند!  بارها شاهد این بودم که مشتری من، مشتری رقیبِ من شده است! و من به غلط فکر می کردم به دلیل شرایط راکد و کسادی بازار است که ایشان از من خرید نمکیند. برای آشنایی با نحوه ی افزایش فروش در کسادی بازار روی لینک کلیک کنید. افزایش فروش در رکود بازار یک هنر است.

تبلیغات انبوه و هدفمند میتواند موجب افزایش فروش در رکود بازار شود.

یکی از راهها و شیوه های افزایش فروش در رکود بازار و همچنین رونق بزار و فروش بیشتر در شرایط رکود و کسادی بازار، تبلیغات هدفمند و انبوه است. تبلیغات در شرایطی که کسی جرئت تبلیغات کردن ندارد، بهترین روش برای افزایش فروش در رکود بازار و در وضعیت کسادی بازار است. زیرا شما زمانی تبلیغ می کنید که رقبای شما دست روی دست گذاشته اند و معطّلِ درست شدن بازار و برگشتن وضعیت هستند. بازار هدف و مصرف کنندگان چه کسی را میبینند؟ شما را، آنهم در شرایطی نام شما را میشنوند، که کمتر رقیبی در حال عرض اندام و تبلیغات است.

وقتی در شرایط رکودِ بازار تبلیغ میکنید، دیگر تبلیغ شما در انبوهی از تبلیغاتِ رقبای تان گم و گور نمیشود، و همه شما را می بینند. وقتی بازار پر رونق است، خیلی از کسب و کارها تبلیغ نمی کنند، زیرا معتقدند سر شان به اندازه ی کافی شلوغ است و فرصت خاراندن سر مبارک شان را ندارند. آنها همیشه میگویند ما همینطوری هم از پسِ سفارش مشتریان بر نمی آییم، چه برسد به اینکه بخواهیم تبلیغات کنیم. بنابراین در شرایط رونقِ بازار دست به تبلیغات نمی زنند. در شرایط رکود و کسادی بازار میگویند مردم پول ندارند و قصدِ خرید ندارند و دست شان خالی ست. در نتیجه بازهم تبلیغات نمیکنند.

اما از من به شما وصیّت: در شرایط رکودِ بازار، تا می توانید تبلیغ کنید. در این صورت راحت تر میتوانید خودتان را برند کنید. رقبا، در شرایط رکود و کسادی بازار، هیچ برنامه ای برای حراست و مراقبت از مشتریان خود ندارند، و تبلیغات شما در این شرایط میتواند یکی از بهترین شیوه ها و راههای افزایش فروش در رکود بازار و فروش بیشتر در شرایط کسادی بازار تلقی شود.

افزایش فروش در رکود بازار ربط مستقیمی به ایجاد حسِّ نیاز، در بازار هدف، نسبت به محصولات و خدمات مان وجود دارد.

یکی دیگر از راههای فروش بیشتر و افزایش فروش در رکود بازار این است که بتوانید محصولات و خدماتی را ارائه کنید که مورد نیاز مردم باشد. هر چقدر مردم بیشتر به محصولات و خدمات شما نیاز داشته باشند، بیشتر به شما مراجعه می کنند و از شما خرید می کنند. مساله نیاز است. سوال اساسی اینجاست که خدماتی که شما ارائه می کنید یا محصولاتی که شما می فروشید چقدر قابل حذف هستند؟ وقتی مردم تحتِ فشار باشند، آیا دست از خرید کردن از شما می کشند، یا محصولی که می فروشید به قدری مهم است که غیر قابل حذف می باشد؟

بسیاری از فروشندگان دست روی فروش اجناسی می گذارند که جزو اولویت های اساسی مردم حساب نمی شود. در نتیجه وقتی مردم روی فشار باشند، به راحتی فروش آنها پایین می آید. من ترجیح میدهم محصولی را بفروشم که مشتریانم دائما به استفاده از آن راغب باشند. نه اینکه براحتی کنار گذاشته شود. هر چقدر محصول و خدمات شما، بیشتر جزو اولویت های مردم باشد، بیشتر نیز فروش خواهد رفت. محصولی که خواهانِ فراوانی داشته باشد، همواره میتوان روی افزایش فروش و فروش بیشتر آن، حتی در شرایط رکود بازار، حساب کرد.

داشتن وجه تمایز موجب افزایش فروش در رکود بازار میشود.

یکی دیگر از راههای فروش بیشتر و افزایش فروش در رکود بازار و شرایط نابسامان و کسادی بازار این است که شما وجه تمایز داشته باشید. وجه تمایز، تفاوت و تمایزِ بارزی ست که محصول و خدماتِ شما با سایر رقبا دارد. مشتری، دنبالِ تمایز است. مشتری به دنبال خریدِ ارزش است. بسیاری از فروشندگان فکر میکنند با پایین آوردنِ قیمتِ محصول میتوانند به افزایش فروش در رکود بازار دست پیدا کنند. اما این تفکری غلط و کاملا اشتباه است. شما باید به ارزشِ محصولی که میفروشید بیافزایید.

مشتری دنبالِ خرید ارزش است. پس تا می توانید رویِ ارزشمندتر کردن محصول تان کار کنید. تا اینکه بخواهید از انواع و اقسام ترفندهای تخفیف دادن و… استفاده کنید، آنهم برای فروش بیشتر و یا بیشتر فروختن! روی هر چیزی تمرکز کنید همان چیز نصیب تان میشود. اگر روی ارزشمندتر کردن کالای خود کار کنید، کالای تان ارزشمندتر خواهد شد. اگر بروید صرفا سراغ ارزان تر فروختن و ارزشمندتر کردن محصول تان را رها کنید، کالایی بی ارزش روی دست تان خواهد ماند. عوامل اصلی افزایش فروش را بشناسید، و روی آنها تمرکز کنید.

افزایش فروش در رکود بازار به عوامل متعددی بستگی دارد. صرفا یک عامل موجب افزایش فروش در کسادی نمیشود.
5/5 - (1 امتیاز)