شعار اینستاگرام: هر کس یک رسانه است.

آیا شعار اینستاگرام مبنی بر اینکه هر کس یک رسانه است، به واقعیت پیوسته است؟

این شعار اینستاگرام است. هر کسی یک رسانه است. این یکی از زیباترین شعارهای جهان است. اینستاگرام به معنای واقعی توانسته این شعار و رسالت را عملی و پیاده سازی کند. در مورد اینستاگرام با کلیک روی لینک بیشتر بدانید. بسیاری از برندها انواع و اقسام شعارها برای خودشان مینویسند و خودشان و تمام سرمایه گذاران و سهام داران و پرسنل آن را به مرور زمان فراموش میکنند. زیرا شعار صرفا برای آنها جنبه ی ویترین و نمایشی دارد. وظیفه و رسالت هر برندی این است که بتواند هر روز شعار و وعده اش اش را عملی و پیاده سازی کند و از مسیر شعارش خارج نشود.

ما باید از برندهای بزرگ و مطرح دنیا مانند اینستاگرام پند بگیریم و ایشان و امثال ایشان را الگوی خویش سازیم. اینستاگرام با هدف اشتراک گذاری عکس و فیلم و… بالا آمده است. شعار هر کس یک رسانه است واقعا عملی شده است. تاکنون اینستاگرام بیش از 5 میلیارد نصب فقط از گوگل پلی داشته است. 5 میلیارد نفر آن را دانلود کرده اند و عکس و فیلم های خود را اشتراک گذاری میکنند. این فوق العاده عالی ست. زیرا اینستاگرام هم به هدفش رسیده و هم شعارش را عملی و محقق ساخته است. شعار اینستاگرام: هر کس یک رسانه است.

چگونه از شعار اینستاگرام الگوبرداری و بهره برداری کنیم؟

ما نیز بهتر است شعار و رسالتی مشخص و معین و عملی برای خودمان بنویسیم و در صدد اجرای آن بر بیاییم. شعار ما نیز باید مثل شعار اینستاگرام (هر کس یک رسانه است) واضح و گویا و پر قدرت باشد. خیلی ها به غلط فکر میکنند شعار باید عریض و طویل و گنگ و پیچیده باشد. خیر، اصلا اینطور نیست. شعار می تواند کاملا ساده و در عین حال پر از قدرت باشد. زمانی در تمام کره ی زمین، تلویزیون و رادیو، تنها رسانه های موجود بودند. وعده و شعار اینستاگرام ، مبنی بر اینکه هر کس یک رسانه است کاملا عجیب و غیر عملی و غیر ممکن به نظر میرسید. 

وقتی مردم اینستاگرام را نصب کردند و دنبال کننده پیدا کردند و بازدید میگرفتند و پست های و عکس ها و فیلم های شان دست به دست میچرخید، پیج شان کم کم تبدیل شد به یک رسانه پر قدرت. کم کم رسالت و شعار اینستاگرام به حقیقت پیوست و اینک مردم نمیتوانند بدون اینستاگرام زندگی کنند.

برای اینکه شما نیز شعاری عالی و پر قدرت پیدا کنید، میبایستی سوالات زیادی از خودتان بپرسید. باید مهندسی معکوس کنید. یعنی از آخر به اول حرکت کنید. منهدسی معکوس یعنی از پاسخ به سوال رسیدن. لازم نیست این سوال را از خود بپرسیم که شعار ما چیست؟ رسالت ما چیست؟ برای رسیدن به سوال (شعار و رسالت ما چیست؟) از پاسخ های موجود به سوالات مد نظر(که شعار و رسالت ما چیست؟) دست پیدا کنیم. اگر میخواهید با بهترین شعار تبلیغاتی سال 1403 آشنا شوید روی لینک کلیک کنید.

به عنوان مثال رسالت اصلی بیمارستان چیست؟ شعار بیمارستان چیست؟ شاید پاسخ به این سوال کمی سخت باشد. اما فرآیندی که یافتن پاسخ را آسان میکند پرسدن سوالات متعدد و مهندسی معکوس است که ما را به پاسخ مد نظرمان میرساند. در مریض خانه و درمانگاه ها و بیمارستان ها دقیقا چه اتفاقی میافتد؟ پروسه ی درمان صورت میگیرد. نمیتوان گفت شعار و رسالت بیمارستان ” درمان ” باشد. هنوز مورد کاملا موشکافی نشده است.

درست است که در بیمارستان ” درمان ” صورت میگیرد. اما سوال اینجاست چه کسی نیاز به درمان دارد؟ مریض یا بیمار! پس درمانی بیمار در بیمارستان صورت میگیرد. و نه حتی درمان بیماری! درمان بیماری مربوط به ستاد پیشگیری بیماری است. وظیفه و رسالت بیمارستان رسیدگی به بیمار و درمان بیماریِ بیمار است. یعنی رسیدگی به بیمار و درمان بیماریِ بیمار و مریضی که به بیمارستان مراجعه کرده است. پس در مورد مریضان و بیمارانی که بیماران هستند و به بیمارستان مراجعه نکرده اند، بیمارستان کاری انجام نمیدهد.

Rate this post