چگونه میتوانیم به موفقیت بيکران در فروش دست پیدا کنیم؟
آیا میتوان به معنای واقعی موفقیت بيکران در فروش دست پیدا کرد؟ جواب مثبت است. انسان میتواند در هر زمینه ای به موفقیت بيکران دست پیدا کند. اما موفقیت بيکران در فروش به عوامل متعددی بستگی دارد که باید آن را بدانید تا به آن دست یابید.
- مهمترین عامل موفقیت بيکران در فروش، عشق ورزیدن به فروشندگی است. امکان ندارد شما در فروشندگی بدرخشید، در صورتی که هیچ علاقه و عشقی به آن نداشته باشید. عشق و علاقه ی فراوان به فروشندگی یکی از عوامل موفقیت بيکران در فروشندگی محسوب میگردد. خیلی ها میگویند اصلا مهم نیست چه کاری انجام بدهیم، فقط مهم این است که در آن کار پول وجود داشته باشد. باید به شما بگویم که در هر کاری پول وجود دارد. باور کنید در هر کاری پول فراوان وجود دارد. پس به این منظور که در فلان کار پول خوبی وجود دارد، نباید مبنای انتخاب شما، برای شغل تان باشد. از طرفی شما باید عاشق محصولی که میفروشید، خدماتی که ارائه میکنید، و مشتریانی باشید که از شما خرید کرده اند یا قرار است خرید کنند. هرگز نمیتوانید با کسانی که دوستشان ندارید معامله کنید. فراموش نکنید مشتری راه حلی ست دائمی برای نیازهای مالی شما. اگر دوستش نداشته باشید اون نیز شما را دوست نخواهد داشت و اگر شما را دوست نداشته باشد معامله ای صورت نخواهد پذیرفت. فروشندگان بسیاری وجود دارند که نه کارشان را دوست دارند، نه خودشان را، نه محصولی که میفروشند و نه مشتریان شان را… قطعا این فروشندگان نمیتوانند به موفقیت بیکران در فروش دست یابند.
- برای موفقیت بيکران در شغل شریف فروشندگی ، عشق و علاقه ی فراوان لازم است، اما کافی نیست. شما باید از استعداد نیز برخوردار باشید. استعداد همان توانایی انجام کار است. مثال میزنم: من شدیدا ورزش کشتی کج را دوست دارم و به آن عشق میورزم، اما هیچ استعدادی در این زمینه ندارم. پس عشق و علاقه بدون استعداد نمیتواند ما را به موفقیت در فروش رهنمون سازد. نکته ی بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که گاهی اوقات ما می توانیم با تلاش بسیار در یک امری موفق میشویم که حتی استعدادش را نداریم.
- برای موفقیت بيکران در فروش و فروشندگی لازم است که اهدافی بزرگ برای خودمان در نظر بگیریم. اگر هدف نداشته باشید، هیچ تلاشی نمیتواند شما را به موفقیت برساند. تلاش بدون هدف، مانند تیراندازی در تاریکی ست. اگر هدفی وجود نداشته باشد، تیرهای شما تماما به هدر خواهد رفت. پس چگونه میتوان در امر فروش به موفقیت بيکران دست یافت، وقتی هیچ هدف بزرگی برای رسیدن نداشته باشیم؟ فراموش نکنید، وقتی هدف بزرگی وجود نداشته باشد، هرگز به آن نمیرسیم. هدف به تمام اقدامات و تلاشهای ما معنی و مفهوم میدهد. متاسفانه بسیاری از فروشندگان فقط تلاش میکنند، بدون داشتن اهداف مکتوب و مشخص و معیّن… کائنات اگر هدف شما را بداند، اسباب تحقق آن را فراهم خواهد کرد. تلاش برای رساندن کسی به موفقیت بيکران در فروش که فاقد هدف است، صرفا اتلاف وقت است. باور کنید هيچ کس نمیتواند به هدف های بزرگ و موفقیت های بيکران دست یابد، مگر اینکه اهداف بزرگ و مکتوب در سر داشته باشد.
- برای کسب موفقیت های بيکران در فروش و فروشندگی میبایستی به اندازه ی کافی تلاش کنید. تلاش، همه چیز نیست، اما قسمت مهمی از ماجراست. تلاش انجام اقدامات عملی و اجرای کارهای درستی ست که باید انجام شود. هیچ موفقیتی با تعلل و دست روی دست گذاشتن و بیهوده سپری کردن و عدم فعالیت حاصل نمیشود. اشتباه کار ما این است که فکر میکنیم همه چیز تلاش است. تلاش، قسمت مهم ماجراست، اما تمام ماجرا نیست. اگر در مسیری غلط در حال حرکت باشیم، حرکت بیشتر، تلاش بیشتر، فعالیت و دست و پا زدن های بیشتر چه فایده ای برای مان خواهد داشت؟ تلاش فقط در مسیر درست میتواند ما را به سرمنزل مقصود که همان رسیدن به موفقیت بيکران در فروش است، برساند. تلاش کنید، آنهم زمانی که مطمئن هستید در مسیری صحیح و درست قرار گرفته اید.
- برای کسب موفقیت بیکران در فروش بایستی مردم و نیازهای ایشان را به خوبی بشناسیم. بدون شناخت مردم و نیازهای ایشان نمیتوان به حداکثر موفقیت در فروش دست یافت. شما نمیدانید بازار چقدر متقاضی محصولات و خدماتی ست که شما میفروشید. پس چطور میخواهید در فروش اوج بگیرید؟ شناخت نیازهای مردم باعث میشود که ما بتوانیم موفقیت مان را تخمین بزنیم. اگر روزی فرا برسد که بازار محصولات و خدمات ما را نخواهد، در واقع اگر بازار متقاضی محصولاتی که ما میفروشیم نباشد، هیچ خرید و فروش معامله ای صورت نخواهد گرفت. مادای که تقاضایی وجود نداشته باشد، هیچ عرضه و ارائه ای وجود نخواهد داشت. جالب ترین مثال را در فیلم چارلی چاپلین میبینیم. او در فیلم پسر بچه، یک شیشه بُر است. پسرش شیشه ها را می شکند و فرار می کند، سپس او ظرف یک دقیقه بعد در محل شیشه ی شکسته ظاهر میگردد. پسرش تقاضا ایجاد میکند، و او عرضه می کند.
- شناسایی کسانی که همین الان خواستار محصولات و خدمات ما هستند. راحت ترین راه فروش به کسانی ست که همین الان خواستار محصولات و خدمات ما هستند. هستند کسانی که شدیدا محصول ما را نیاز دارند. آنها احتیاجاتی دارند که محصولات ما توانایی رفع آنها را دارد. ممکن است احتیاجات آنها خیلی سریع و فوری باشد. یعنی احتیاج داشته باشند خیلی سریع و فوری نیازهای شان رفع گردد. خب محصول ما آماده ارائه است. سریع ترین روش فروش، یافتن جماعت تشنه است. شیرین ترین و سریع ترین راه رسیدن به موفقیت بی کران در فروش، یافتن بازار هدف جماعت تشنه نسبت به محصولات و خدماتی ست که ما ارائه می کنیم.
- اگر بتوانید ویژگی هایی را به محصول تان اضافه کنید که محصول رقبا فاقد آن ویژگیها باشد، می توانید به موفقیت بی کران در فروش دست یابید. شما باید استاد فروش و بازاریابی شوید. شما باید بهترین فروشنده ی دنیا شوید. محصول شما باید بهترین و درجه یک ترین محصولی باشد که به فروش می رسد. هرگز، هرگز و هرگز به معمولی بودن بسنده نکنید. شما استثنایی هستید.