هدف از تبلیغ و تبلیغات چیست؟

هدف از تبلیغ و تبلیغات دقیقا چیست؟

هدف از تبلیغ و تبلیغات دیده شدن و در معرض دیدن، قرار گرفتن است. مادامی که دیده نشوید، پسندیده نخواهید شد. پس از پسندیده شدن است که خرید و فروش صورت میگیرد. به شرطی که بخوبی بتوانیم خودمان را نشان دهیم. هدف از تبلیغ و تبلیغات افزایش فروش و زنگخور و گرفتنِ مشتری نیست. برای اینکه بدانید دقیقا هدف از تبلیغات چیست روی لینک کلیک کنید. گرفتن خروجی و نتیجه ی مطلوب، ماحصل کلی تلاش و زحمت و البته تبلیغات موثر است. تبلیغات موثر میتواند نهایتا به گرفتن مشتری و افزایش فروش کمک شایانی کند.

اشتباه بسیاری از کسانی که تبلیغات میکنند این است که فقط میخواهند دیده شوند. هر تبلیغی انجام بدهید دیده خواهید شد. آنچه اهمیت دارد تبلیغات موثر است. برای آشنایی بیشتر با تبلیغات روی لینک کلیک کنید. هدف از تبلیغ و تبلیغات این است که تا جایی که میتوانیم محصول مان یا خدمات مان یا خودمان را ببینند. بستگی دارد هدف ما از تبلیغ و تبلیغات دقیقا تبلیغ چه چیزی باشد. محصول، کالا، خدمات، خودمان؟ مثلا در تبلیغات انتخاباتی نه قرار است محصولی تبلیغ شود و نه کالا یا خدماتی؛ اینجا قرار است فرد تبلیغ و دیده شود.

برای نتیجه گرفتن از تبلیغات میبایستی تمام تمرکزتان روی این نباشد که فقط تبلیغ کنید. تبلیغات خشک و خالی غیر موثر است. تبلیغات میبایستی هدفمند باشد تا شما را به خروجی و نتیجه ی مطلوب نزدیک کند.

هدف از تبلیغ و تبلیغات میبایستی در معرضِ دید قرار گرفتنِ مصرف کنندگان شیفته و تشنه باشد.

جمله ی بالا یک جمله ی شاهکار در مورد هدف از تبلیغات است. هدف از تبلیغ و تبلیغات صرفا دیده شدن نیست. هدف دیده شدن توسط جامعه ی هدف و بازار هدفی ست که به احتمال زیاد مصرف کننده ی همان محصول یا خدماتی باشند که تبلیغ اش را دیده اند. اگر تبلیغات ما را همه ببینند شاید عالی باشد، اما تبلیغات ما زمانی موثر است که بتواند خروجی و نتیجه ی مطلوبی نیز برای مان به ارمغان بیاورد. توقع ما از تبلیغ و تبلیغات، گرفتن نتیجه و خروجی مطلوب است.

بهترین و موثرترین تبلیغات، تبلیغاتی ست که خروجی اش، نزدیک به نتیجه ی مطلوبی باشد که توقعش را داریم.

ممکن است توقع ما این باشد که از تبلیغات مشتری بگیریم و فروشمان افزایش یابد. بهترین و موثرترین تبلیغ، تبلیغاتی ست که علاوه بر دیده شدن به ما مشتری نیز بدهد. هدف از تبلیغات هدفمند و موثر میتواند گرفتن مشتری نیز باشد. البته این ایده آل ترین نتیجه ای ست که از تبلیغات میتواند عایدتان شود. هر چقدر دقت بیشتری در طراحی و انتشار محتوای تبلیغاتی مان داشته باشیم، نتیجه ی نزدیک تری به هدف مد نظرمان خواهیم گرفت. هدف از تبلیغ و تبلیغات، گرفتنِ مشتری نیست، اما اگر بتوانیم مشتری نیز بگیریم یعنی به هدف زده ایم.

هر چقدر تبلیغ و تبلیغات شما بیشتر در معرض دیدِ مصرف کنندگان شیفته و تشنه قرار بگیرد، احتمال مورد قبول قرار گرفتن مان بیشتر خواهد بود. فقط دنبال دیده شدن و در معرض دید قرار گرفتن نباشید. دنبال این باشید کسانی محصول و خدماتِ شما را ببینند، که احتمال خرید کردن شان و سفارش دادن شان بالا یا بسیار بالا باشد. همه دنبال این هستند که دیده شوند. دنبال این هستند که پول بیشتری خرج کنند و نفرات بیشتری ایشان را ببینند. کار به همین جا ختم میشود. تزریق پول و سرمایه ی بیشتر برای تبلیغات بیشتر و صبر برای گرفتن نتیجه!

هدف از تبلیغ و تبلیغات چیست؟

هدف از تبلیغ و تبلیغات میبایستی دیده شدن با قصدِ پسندیده شدن باشد!

شرط پسندیده شدن، دیده شدن است. اول باید دیده شوید، تا بلکه مورد پسند مشتریان احتمالی قرار بگیرید. نکته اینجاست دیده شدن به تنهایی برای مورد پسند قرار گرفتن کافی نیست. آنچه نمایش میدهید، یعنی تبلیغ تان میبابستی بقدری جذاب و مورد پسند باشد که احتمال پسندیده شدن تان را افزایش دهد و مشتری بگیرید. عوامل تاثیر گذار روی موثر واقع شدن تبلیغات تان عبارتند از:

  • انتخاب درستِ جماعتی که قرار است تبلیغات شما را ببینند. (هر چه جامعه ی هدف دقیق تر و مناسب تری را مورد هدف قرار دهید و تبلیغات خود را برای ایشان ارسال کنید، احتمال نتیجه گرفتن تان را افزایش میدهید.)
  • هستند کسانی که شیفته ی خریداری محصولات و خدماتی هستند که ما تبلیغ میکنیم. این جماعت بازار هدف ما هستند. دقیقا همین جماعت میبایستی تبلیغات ما را ببینند. اگر این جماعت تبلیغات ما را ببینند، احتمال اینکه از ما بخرند و محصولات یا خدمات ما را انتخاب کنند بسیار بیشتر از جماعتی ست که بی هدف محتوای تبلیغاتی خود را برای شان ارسال میکنیم.
  • هدف از تبلیغ و تبلیغات میتواند افزایش فروش کالا یا خدمات مان باشد، به شرطی که پیشنهاد رد نشدنی در محتوای تبلیغاتی خود درج کنیم و آن را از طریق تبلیغات به دست جماعت شیفته و تشنه ی محصولات و خدمات مان برسانیم.

این نکته مهمترین نکته در تبلیغات است: اصلی ترین هدف از تبلیغ و تبلیغات فقط دیده شدن نیست، دیده شدن میبایستی با هدفِ مهمترِ مورد پسند واقع شدن، صورت پذیرد.

هدف از تبلیغ و تبلیغات میتواند افزایش فروش و زنگخور و اخذ نتیجه باشد، به شرطی که…

فرض کنید 100 هزار بسته ی تبلیغاتی آماده کرده اید که اداره ی پست برای 100 هزار مقصد برساند. قطعا هزینه ی قابل توجهی نیز بابت این موضوع میباستی بپردازید. اداره ی محترم پست زحمت ارسال را میکشد و کلیه ی بسته های تبلیغاتی شما را به دست 100 هزار مخاطبین یا مقصدهای مد نظرتان میرساند. حال مدتی میگذرد و شما منتظر گرفتن بازخوردی عالی از تبلیغات تان هستید. 1 ماه میگذرد. میبینید هیچ خبری نیست. نه تلفنی، نه زنگ خوری، نه پیامی، نه افزایش فروشی و نه هیچ چیز دیگری…

مشکل از کجاست؟ اداره ی پست کار خودش را به درستی انجام داد. تمام بسته های پستی و تبلیغاتی دست مخاطبینی که ما سفارش دادیم رسیده است. ایراد از اداره ی پست است که ما جواب نگرفتیم؟ قطعا خیر… در مورد هدف از تبلیغ و تبلیغات کاملا صحبت کردیم. اداره پست وظیفه اش را به خوبی انجام داده، بسته های تبلیغاتی دست مخاطبین هدف رسیده، پس دیده شدن صورت گرفته است. اما اگر جواب مد نظرمان را که همان گرفتن بازخوردی عالی ست را نگرفته ایم، ریشه ی اشکال را بایستی جای دیگری جستجو کنیم.

اگر تبلیغات وظیفه اش را به خوبی انجام داده باشد و ما بخوبی دیده شده باشیم اما بازخورد خوبی دریافت نکرده باشیم، یا محتوای تبلیغاتی ما ایراد دارد، یا جامعه ی هدف غلط و اشتباهی این محتوا را دریافت کرده است.

Rate this post